2 Арес
итак, оказывается визарды тоже свято верят в то, что птицы не могут ховер. =))) ибо у гриффона его не было.
Цитата:
Speed 5, fly 10
но, на будущее, будем знать, что если ховер есть, то падать даже от стана они не будут, не то чтобы от рестрейна. специально описано только про кнок прон.
Цитата:
Hover
If a creature can hover, it can remain in the air if it is stunned. See also fly speed.
вот рестрейн. получается существо тупо привязано к месту, плохо атакует и защищается. тем не менее оно не падает и самое главное оно МОЖЕТ встать!! =)))
Цитата:
Restrained
The creature can’t move, unless it teleports. It can’t even be pulled, pushed, or slid.
The creature takes a -2 penalty to attack rolls.
The creature grants combat advantage.
This condition is similar to the immobilized condition (see above), but it puts more restrictions on the creature’s ability to attack or defend itself. This condition usually results from being held in place by something: vines, tentacles, manacles attached to a wall, strands of webbing, or a monster’s gaping jaws. Whatever is holding the creature in place interferes with its ability to move around freely.
ну, из описания иммобилайза, которое similar to restrained ясно.
Цитата:
Immobilized
The creature can’t move, unless it teleports or is pulled, pushed, or slid.
An immobilized creature can’t reposition itself on the battle grid, but it’s not paralyzed. It can still stand up when it’s prone, pull an item from a backpack, or attack normally. It might have taken a serious, but temporary, injury to the legs, or it could be stuck to the ground by a huge cobweb.
A creature wrapped up in animated vines might be restrained instead (see below); that condition imposes more restrictions on the creature’s ability to attack and defend itself. A creature that is actually paralyzed, such as by the bite of a ghoul, might be stunned rather than immobilized or restrained.
кстати, полезная инфа для Макса, походу ранешние ограничения по передвижению поэрратили.
в DMG, p. 47, написано:
Цитата:
Remaining in the Air: If you fail to fly at least 2 squares during your turn, whether due to not moving far enough or simply not using the fly action, you crash at the end of your turn.
а в компендиуме:
Цитата:
Remaining in the Air: A flying creature does not need to take any particular action to remain aloft; the creature is assumed to be flying as it fights, moves, and takes other actions. However, a flying creature falls the instant it is stunned, unless it can hover (see "Flight Traits").
Landing: If a creature flies to a surface it can hold onto or rest on, the creature can land safely.
хотя, ты падаешь из за того, что у тебя нет флай спида, и если ты не прокастовал еще раз свой эт-вил. хотя если прокастуешь, то теперь имеешь полное право никуда не летать, круги не нарезать, а просто висеть в воздухе. =)
upd:
2 Арес
я в общем, я к чему это! раз ограничения по поддержанию себя в воздухе сняли, то грифон не должен был упасть от того, что он рестрейнед, даже учитывая то обстоятельство, что он не имел ховера. хотя на тот момент я был уверен что он у него есть. =)))